Încrederea în tine nu e neapărat o abilitate cu care te naști. Nu ți-o dau mereu părinții, dar pot foarte ușor să ți-o ia fără să își dea seama chiar. Au crescut în alte vremuri și uneori nici nu au habar ce simți când îți spun ceva. Ca să crești încrederea în tine trebuie să îți oferi timp și să lucrezi zilnic cu gândurile tale negative care te trag în jos.

Cum îți crești încrederea în tine rapid: 5 metode testate

Dacă ai o problemă cu încrederea în sine, ar trebui să știi că nu se va rezolva de la sine. Nu da vina pe alții că nu te simți tu bine în pielea ta și începe să conștientizezi că ai o problemuță care te ține pe loc. Ia taurul de coarne și fă eforturi susținut să câștigi încredere în tine. Nu îi pasă nimănui dacă viața ta este în regulă sau dacă te simți bine sau nu cu tine însuți. Puțini oameni te vor îndruma spre propria descoperire, dar online-ul este plin de resurse, chef și timp să ai.

Uite ce am făcut eu într-o perioadă dificilă recentă a vieții mele. Nu mă dau atotștiutoare, dar aș fi vrut să vină cineva să îmi spună toate astea ca să mă ridic rapid, nu să îmi trebuiască 6 luni să mă reconstruiesc.

  1. Muzică pentru suflet

Muzica este unul dintre lucrurile care mi-au fost mereu alături și m-au ajutat să mă ridic. Există și un tip de terapie pe bază de muzică, dacă nu știai. La fel, te poți trata și cu aromaterapie. La început mi-am făcut un playlist trist care să mă ajute să simt ce era de simțit, să plâng dacă este nevoie și apoi am renunțat la el când am început să fiu mai optimistă.

Pentru că nu mă simțeam prea bine și nu mai putem lucra, dar aveam și atacuri de panică și episoade de sufocare destul de des, mi-am cumpărat esență de lămâie. Când mă simt rău îmi dau cu ea la încheieturi și inspir vaporii aceia. Mă simt revigorată, îmi dau energie și pot respira din nou.

Să revenim la muzică. După prima fază de plâns cu sau fără mucoproteine, am ajuns la sentimente mai bune. Am început să ascult melodii care să îmi dea energie, să mă facă să mă simt binecuvântată, specială și puternică. Indiferent dacă ești feministă sau nu, îți recomand următoarele melodii:

Îmi place să ascult unele melodii în înregistrări de la concerte pentru că modul în care improvizează oamenii mă uimesc și mă umplu de energie de fiecare dată.

2. Cărți pentru inimă

Dacă nu știai, există un milion de cărți despre anxietate, depresie, despărțiri, atacuri de panică, traume, probleme de comportament, supraviețuirea într-o familie cu probleme, etc. Orice problemă ai avea, a mai avut-o unul înaintea ta și a scris o carte despre asta.

Uite, îți ofer o listă scurtă de cărți care m-au ajutat pe mine și sigur o să găsești ceva interesant în ele.

  1. Curaj – Debbie Ford
  2. Eu pot, tu vrei? – Claudiu Romeo Drăgan
  3. De ce să mergi când poți să zbori? – Isha Judd
  4. Cele cinci limbaje ale iubirii pentru cei singuri – Gary Chapman
  5. Singură și nu regret, mic tratat pentru femei independente – Marjorie Hillis
  6. Magia Ordinii – Marie Kondo
  7. Decizii radicale pentru oameni deștepți – Andy Szekely
  8. Personalitate Plus – Florence Littauer
  9. Merg mai departe – Giulia Nahmany
  10. Obiective și obiceiuri – Romeo Crețu

3. Podcasturi sau standup pentru suflet

Un singur podcast ascult. Tipa asta super deșteaptă este un pen friend al meu din București. Am cunoscut-o la un curs și e genială. O poți asculta aici unde vorbește despre teme interesante cu prietena ei, Delia, psiholog: Remind podcast

Pentru că pot să fac mai multe lucruri în același timp, am început să ascult podcasturi, vloguri sau standup pentru a mă relaxa. Dacă îmi place vocea celui care vorbește pot să scriu mai bine și mai repede.

La început ascultam ceva de genul:

Bonea are o voce care mă liniștește:

Am continuat cu moldovenii amuzanți:

Glumele mă fac să văd lumea mai roz în fiecare zi. Chiar dacă am ajuns să le știu glumele pe de rost, tot mă simt mai bine ascultându-le. Terapia prin râs nu e o glumă! Încearcă și tu!

4. Vorbește cu oamenii

A vorbi cu cineva despre ce simți poate să te ajute enorm. Poți alege să te deschizi în fața prietenilor, apropiaților, familiei sau unor oameni random. Pentru că deja epuizasem subiectul cu persoanele dragi, am început să vorbesc și cu oameni specializați. Am discutat cu doi studenți, masteranzi de fapt la psihologie care mi-au explicat niște lucruri, nu m-au judecat și am început să tratez ce aveam.

Dacă o să cauți pe Google sintagme precum:

  • complex inferioritate
  • personalitate melancolică
  • complex salvatoare
  • traume copilărie
  • atacuri de panică
  • anxietate
  • discriminare copilărie

vei găsi o mulțime de informații utile. Te poți trata singură. Doar să ai răbdare cu tine. La început o să ți se pară o tâmpenie, dar în timp metodele citite vor avea efect și vei putea să crești încrederea în tine treptat. Poți să suni la Deprehub și vei vorbi cu un psiholog care stă cu tine în telefon până te calmezi. Am sunat într-o seară când mă luase inima și simțeam că mă sufoc. A stat în telefon o femeie super drăguță până mi-a trecut. 50 minute pe ceas și la final chiar mă simțeam mai bine.

Poți măcar să vorbești cu persoane care nu te vor judeca. Există grupuri pe Facebook unde poți vorbi cu oameni la fel ca tine sau măcar poți citi postările lor și învăța din sfaturile primite. Uneori o discuție cu cineva care nu te cunoaște față în față poate să îți ofere liniștea de care ai nevoie. Alți oameni pot să te vadă obiectiv și să îți spună ce calități ai. Poate așa vei înțelege ce calități ai și de ce ar trebui să fii mândru de tine.

Încrederea pentru mine înseamnă recunoaștere, mulțumire + mândrie. Fii cunoscător de sine, recunoaște-ți abilitățile, fii mulțumit pentru ce viață ai și mai ales mândru pentru ce ai realizat până acum.

5. Încearcă lucruri noi

Nu trebuie să zbori cu parașuta, dar poți face lucruri mici cum ar fii să mergi singură într-un oraș nou. Dacă vei ajunge acolo și vei face un mic tur al orașului, cu siguranță te vei simți mai bine în pielea ta. De fiecare dată când vei reuși să faci ceva nou vei căpăta încredere în tine măcar puțină.

Mai mult, când vei spune altora că ai făcut un lucru singură, îți vei da seama că alții nu au curaj să facă acele lucruri. Știai că există fete care nu au curaj să călătorească singure? Știi că unele fete se tem să stea într-o cameră de cazare singure într-un oraș străin? Știi că alte fete nu s-ar duce la un eveniment singure?

Incredibil pentru 2020, dar multe fete și femei se tem de conceptul de solo traveling. Se tem să călătorească singure. Au nevoie mereu de un braț de bărbat să se agațe de el și de un creier de mascul alfa să facă totul pentru ele. Ce e atât de greu să îți rezervi o cameră, să iei un taxi sau un Uber și să te cazezi undeva, apoi să pleci la diverse obiective turistice? România e frumoasă, de ce nu ai vedea-o? Chiar și singură, crezi că se ia cineva de tine dacă stai la o cafenea sau terasă cu laptopul? Nu te bagă nimeni în seamă nici în orașele turistice, nu te mai panica degeaba!

Du-te în locuri unde se adună oameni cu aceleași interese ca tine: freelanceri, antreprenori, travelers, digital nomad, fani ai cărților, oameni de cultură, etc. Nu știi câtă încredere în tine o să ai când o să vezi că ești la un loc cu oameni valoroși, deștepti, frumoși și admirabili.

Fă un curs, citește ceva nou și scrie despre asta, fă-ți amintiri, nu cumpărături! Oamenii sunt minunați, chiar și când te rănesc! Nu uita asta! Pentru a putea să crești încrederea în tine va trebui să muncești în fiecare zi. Nu ți se schimbă viața de pe o zi pe alta, de asta să fii sigură!

Într-o zi o să fii bătrână și o să te gândești la toate lucrurile pe care le puteai face:

Baftă și răbdare cu tine! Poți să crești încrederea în tine pas cu pas!

 

PS: Un truc util – scrie pe foaie ce realizări și calități crezi că ai! Când te simți neputincioasă și inutilă, mică și neînsemnată, scoate foaia din sertar și citește ce ai scris inspirând în suflet fiecare cuvânt. Pare stupid, dar cu încredere în cuvinte vei deveni mai puternică și mai încrezătoare. Te asigur.

S-ar putea să-ți placă și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *